Citytour en Mausoleum Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van François - WaarBenJij.nu Citytour en Mausoleum Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van François - WaarBenJij.nu

Citytour en Mausoleum Hanoi

Door: François

Blijf op de hoogte en volg François

09 Januari 2013 | Vietnam, Hanoi

Na een redelijke nachtrust gemaakt te hebben en een wekker die midden in de nacht afging.(niet goed de tijd ingesteld ;-)
Stonden er vannochtend 15 Riksja's om 8 uur te wachten voor een city tour in een Riksja
En toen gelachen hoe het verkeer zich hier voortbeweegt, zie bijgaand filmpje
ik voelde me net bijna Michael Palin van de BBC maar die geeft dan ook nog een leuk droog britisch commentaar bij.
dit was echt leuk om zo door de stad gereden te worden!
Wat men hier op de fietsen vervoerd, dat wil je niet weten echt humor, voor ons westerlingen dan.
stipt na 45 min waren we bij het eindpunt waar de bus even later ons weer op kwam halen om naar het Mausoleum van Ome Ho (chi minh ) te gaan.
Gelukkig was het vandaag droog en kwam vanmiddag de zon lichtjes door
Na Ome Ho bezocht te hebben de presidentiele woning en achtertuin gezien te hebben. eerst nog een groepsfoto gemaakt. zoals je ziet ligt de gem leeftijd een stukje boven die van mij!
Daarna nog een pagode uit het jaar 1100 bezocht en nog een tempel van de literatuur, weer wat kris kras door de stad om naar het etnisch museum te gaan, waar ze tenminste een bak koffie hadden (wel erg sterk hoor).
Wat ook leuk hier is de bekabeling door de straat naar de huizen!
dat is echt een kunstwerk apart.

de groep bestaat uit 15 m/v en de gids is een viet die redelijk goed nl spreekt

Morgen gaan we Naar Halong Bay (je weetwel die kruitrotsen uit een James Bond Film en blijven daar een nacht op het water

groetjes uit Vietnam

• 09 Januari 2013 - 13:45

Marieke:

Ha neef,

Die riksja's heten hier cyclo, van het Franse woord fiets. En ik zie dat je net als ik de eerste keer ook voor de truc van de foto met de conical hat en draagmanden bent gevallen. Heb je veel moeten betalen?
    Als je eens in een boekhandel bent, moet je eens op zoek naar het boek 'bikes of burden' van een Nederlandse fotograaf, over wat ze hier allemaal op een bromfiets mee kunnen nemen. Je hebt het al gezien: glazen ruiten, koelkasten, bomen, 5 personen, hele varkens. In Nld huur je daar een busje voor :-)
    Ik heb net een fiets gekocht. Is ook een hele belevenis hoor, door HCMC fietsen.

Genietse van Halong Bay. Ik ga er over 2 maanden heen met m'n moeder.

• 09 Januari 2013 - 16:24

François:

Inderdaad Marieke,

Truc van de draagmanden, maar kreeg toch nog een zak fruit mee!

Ik zie het maar een beetje als ontwikkelingshulp ;-)

• 11 Januari 2013 - 08:47

Piet:

Hoi Vietnamees,
    Ik vond die draagmanden je wel goed staan! Heb je de Halong Bay nog overleefd? Met zoveel grijze wijsheid om je heen moet dat toch wel lukken, dacht ik zo. Ben erg benieuwd naar de plaatjes en naar je volgende avontuur. Laat je maar verassen. Reisze Piet.