Vinh en Dong Hoi **** - Reisverslag uit Vinh, Vietnam van François - WaarBenJij.nu Vinh en Dong Hoi **** - Reisverslag uit Vinh, Vietnam van François - WaarBenJij.nu

Vinh en Dong Hoi ****

Door: François

Blijf op de hoogte en volg François

14 Januari 2013 | Vietnam, Vinh

Vinh --> uit mogen slapen tpt 7.15 omdat we om half 9 vertrokken.
Na een half uurtje een pagode bezichtigd(tempeltje), al valt het aantal bezichtingen wel mee in vergelijking met de moskeeen die we in marokko v.d. zomer hebben gezien.
Bij deze plaats wou men wel heel erg graag tasjes en andere handcraft dingen verkopen.
Met de bus een half uurtje verder gereden en toen een boottocht van 1.5 uur gemaakt,
door de 3 blauwe grotten, en de omgeving wat ook wel de Dry Halong Bay wordt genoemd.
Dit was wel een mooie roeitocht(we werden geroeid) Ook omdat de zon er vandaag grotendeels was!
Vaandag dus geen jas en/of trui aangehad!:-)
In het dorpje gelunched waar onze reisleider Duc (wij mogen John Zeggen)
een en ander geregeld had voor ons.
Daarna doorgereden door het Centraal gelegen gedeelte van Vietnam,we hebben dus het Noordelijke gedeelte gehad, en zitten nu centraal en gaan naar het zuiden!
De temperaturen zijn hier iets hoger en dat zie je onderweg aan de rijstvelden die hier al weer volgeplant staan.
op deze tocht over MH1 (zegmaar de grote verkeersweg van noord naar Zuid was men
nog op veel plekken bezig om deze goed te maken dus de 200 km ging in een uurtje of 5
Toen waren we aangekomen in een tussen plaats Vinh genaamd.

Dong Hoi
Nu we in de provincie Quang binh rondrijzen zitten we op het smallste gedeelte van Vietnam zo'n 50 km breed (van Laos af gezien)....
Vanmorgen weer met de bus op van Vinh richting het zuiden een 200 km over een stuk betere weg als de dag hiervoor.
Rond 11 uur halftwaalf hadden we een bakkie en dit keer stopte hij bij een lokale tent
Ronf half een waren we in National Park Phong nha Kebang in de buurt van Dong hoi
en hebben eerst wat gegeten, om vervolgens erna de boot in te stappen en naar de langste grot te varen met motor, terwijl we in de grot geroeid werden. deze grotten schijnen tot Laos door te lopen!
Na deze mooie tocht nog een uurtje gereden naar ons Resort Hotel aan zee de vietnamese oosterzee (en probeer hem niet de zuidoostchinese zee te noemen,vinde ze niet leuk hier!)
Dit was hem weer even ik ga kijken of we de 4 sterren van gisteren en vandaag uiproberen
qua aparatuur is dit een goede plaats om even de weblog,foto, en video,s bij te werken, er is wel wifi,maar ik werk nog met toetsenbord en internetverbing, scheelt in de kosten ;-) tnx s*
Tomorrow the Forbidden city: Heu

• 16 Januari 2013 - 20:20

S*:

Zijn jullie met die bootjes gevaren de grot in? Er staat een soort van hutje op, zaten jullie daar in of er voor?

• 20 Januari 2013 - 07:55

Marco:

dat ziet er erg indrukwekkend uit,
    ik hoop dat je er van geniet