Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van François - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van François - WaarBenJij.nu

Cambodja

Door: François

Blijf op de hoogte en volg François

26 Januari 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Gisterenavond afscheid genomen van mijn groep omdat ik vandaag als eerste zou vertrekken naar cambodja
om 9 uur werd ik opgehaald en in iets meer dan een halfuurtje was ik op de airport.(misschien op zaterdag weinig verkeer)
Eerst kriskras door saigon totdat we linksaf de grote weg opdraaiden dus ik zit zo te kijken en zie een schilderijen winkel(waar je o.a. van gogh replica's kunt laten maken) en nog wat een kitschachtige winkel ernaast, dit lijkt op de wijk van Marieke, en ik keek een poortje in en dacht het zou hier kunnen zijn.
Het werd mij gelijk bevestigd doordat we langs een tempel reden vlak bij haar in de straat.. toch Geinig.
Bij de airport werd ik afgezet, alleen reizigers mogen hier naar binnen, geen familie of andere mensen.
dus een dagje saigonairport is hier niet van toepassing.
stipt op tijd reden we weg van de parkeerplaats, iets waar ze hier goed in zijn is de tijd!
Na over een groot meer gevlogen te zijn landen we in Siem Reap er stonden nog 3 vliegtuigen en het terminal gebouw is in aziatische stijl gebouwd.
Maar toen het visum.
Bij beambte een het document met een pasfoto, en 20 us dollar inleveren.
pass werd ingenomen en in de rij gaan staan.
daar zaten zo'n 15 beambten op rij (khmer,kgb,cia,interpol,mahad,etc )die allemaal je pas bestudeerden en op het eind werd je naam omgeroepen en zat er een visum in!
je maakt wat mee zo rond de wereld in 25 jaar
de rest ging vlotjes,ondaks dat ik mijn nieuwe tourleader peentjes heb laten zweten,(en dat in zon warm land) om als ena laatste naar buiten te komen.
De chjauffeur die een vriendelijk boedhistisch buiginkje maakte naar mij (hoort er hier bij). heeft me hier afgezet bij het hotel.
Ik heb de hoodstraat alvast verkend voor vd week, en alle drukte (wel een stuk rustiger) aanschouwd, een kop soep gegeten en mijn reiservarigen opgfetekend alhier in de lobby.

Tags: combodia, visum