Angkor wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van François - WaarBenJij.nu Angkor wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van François - WaarBenJij.nu

Angkor wat

Door: François

Blijf op de hoogte en volg François

27 Januari 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Onder het genot van een lekkere airco, die trouwens op 26 graden + staat ingesteld en het nog lekker fris aanvoelt.........

Another day in Cambodja, ik werd vanmorgen om 8 uur afgehaald door mijn Tourleader en mijn Prive Chauffeur met Toyota Camry.
Het eerste wat hem opviel was mijn kleding, te kort voor vandaag, als er iemand is die bij 17.6 Graad met zon een korte broek aantrekt dan is het (3 x raden) ;-)
dus de afritsbroek weer in ere hersteld.
Na een kwartiertje rijden stonden we in file achter de andere bezoekersbussen voor Angkor Wat. we gingen lopend verder en bij de entrance werd ik op foto gezet zodat ze wisten wie er het park inging! even later kreeg ik mijn toegangspass met foto, die diverse keren gecontroleerd werd bij een park met 1 toegangsweg.
Bij de grootste tempel aangekomen te zijn, zijn we doorgereden naar de kleinere tempels omdat het er erg druk was.
bij de eerste poort waar rechts de boze beelden staan en links de blijde beelden,
Hij heeft er alles over verteld maar het is me nu even ontschoten, het is allemaal in de 12 en 13e eeuw gebouwd! en eeuwen later pas ontdekt bij opgravingen.
rond 12en gelunched,waar ze mij eerste het verkeerde gerecht voorzette, maar ik blijkbaar toch een beetje erg trek had, dat ik er al aan begon tot ze met mijn gerecht aankwam ;-)
Na de middag in het paleis van de Koning geweest Angkor Wat met 5.5 km muur erom heen
best wel imposant zon gebouwtje en overal decoraties op de Muren.
Rond half drie werd ik thuis afgeleverd, eerst nog even op temperatuur gekomen op mijn kamer, en daarna een uurtje door het backpackersdistrict gelopen hier om de hoek!
Nog mijn boek gelezen voordat ik in een restaurantje een Khmer gerecht heb gegeten.
ja het wordt nog wel eens wat met lokale gerechten proeven met mij.
Het moet niet gekker worden...........
Morgen vroeg op voor jullie 's avond laat.

• 28 Januari 2013 - 13:47

Marieke:

Ben je al gewend aan de oorverdovende stilte? Wel een verschil met VN. En rustig kunnen oversteken. Of is dat veranderd? Ik zag dat je de Lara Croft tombraider film, tempel hebt gevonden (de wortels en bomen overal op de gebouwen).

Het was leuk om je rond te leiden in HCMC en je hopelijk wat buiten het toeristische stramien te kunnen hebben laten zien (al was het wat kort en in avond beperkter dan overdag). Dus als er andere familieleden zijn die langs willen komen.... Ik zoek nog een baantje en reisleider is best leuk (nu nog wel althans).

Groetjes vanuit Bac Lieu (zuidwesten van de Mekong Delta)

• 28 Januari 2013 - 15:26

Marieke:

Nog een aanvullende vraag: heb je de heerlijke snacks geproefd (zoals spin, sprinkhaan, larve, krekel)? Maar gezien vast al wel?

Eet smakelijk!