Puerto Natales - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van François - WaarBenJij.nu Puerto Natales - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van François - WaarBenJij.nu

Puerto Natales

Door: François

Blijf op de hoogte en volg François

15 Februari 2009 | Chili, Puerto Natales

Daar zijn we weer, en nog steeds onderin in chilie
wel een 5 sterren hotel!
geblesseerd en camping
Zoals belooft in de folder gingen we vanuit Puerto Natale naar een gebied om Berg te lopen(lkimmen heet dat denk ik!)
2.5 uur weer over gravelwegen weer langs de grensovergang en op de catemaran boot moeten wachten bij een zeer harde westenwend kracht a 75 km per uur.
Toen de boot aanmeerde bij het kampterrein stonden onze tenten al klaar en zijn we smiddags gelijk een pad ingelopen, het waaide dus lekker af en toe zon en en af en toe een buitje, en een behoorlijk portie zweet achtergelaten in mijn nieuwe regenjas, zit niet veel ventilatie in(is een echte regenjas nu wel, ff geinvesteerd hieroo,
tegen 7 uur waren we terug op het kampterrein en stond er voor ons een gedekte tafel klaar in het gebouw bij het kampterrein, daar lekker gegeten,
Toen lekker de tent in gekropen en de volgende heerlijk wakker geworden met het geluid van regen,
dus volledig in regenpack naar buiten gekropen en binnen in onze special room breakfest gehad
nu zouden we wat verder gaan hiken eerst een liason(verbindingsroute) van 7 km, was alleen niet op vlak terrein dus daar ging wat tijd verloren 2.5 uur , daarna nog een uur steil onhoog geklommen
en boven op een rotsplaat gestaan waar we zwaar tegenwind hadden a 85 km per uur!
maar wel gehaald!
Toen het hetzelfde eind weer helemaal terug over de rotsen struiken, baggerpaden
op de terugweg parkeerde ik mijn voet ff gstrekte op de grond en ging er bovenop zitten, dus dat ging ook lekker!
dus verder terug gestrompeld heuvel na heuvel en eindelijk de finisch gehaald als 3 na laatste ik was gesloopt en mijn rechtervoet ook!
savonds met de boot terug naar het vaste land en weer gedropt op een andere speciaal kampeertterrein met private dining room en showers!
well de schapen waren even de wei uitgezet en daar stonden onze tenten op het veld en ze hadden wat faciliteiten gebouwd, was wel grappig maar de schaapjes keken wat betreurd, dat we hun wei in beslag namen!!!!!!!!!!
Aangezien mijn nog wat heen en weer zwikt besloot ik om de derde dag niet te gaan lopen,
Heather die al vanaf dag 1 geblesseerd is (en hierheen kwam om te Hiken) gezelschap te houden
dus allemaal weer in de bus na een goed ontbijt op de schapenwei, naar de park entrance want daar waren wat gebouwen om de tijd beter te door te komen als bij de schaapjes
Wel dat was een 5 sterren hotel, en het regende nog steeds buiten,
Margie en Susan besloten ook om niet te gaan lopen, ddus we hebben de hele dag lekker in de foyer gezeten en over nog meer mooie bestemmingen gekletst in de wereld waar we al geweest waren of er zeker nog naar toe kunnen gaan!
om een uur of drie waren de meesten weer terug en zijn we weer 2.5 uur terug naar puerto Natale gereden, gelijk de wasserette een hoop werk bezorgd en morgen reizen we af naar een volgend dorp(ik vergeet een beetje al die plaatsnamen hier!)